A 3D nyomtatás egy ideje a nemzeti tudat peremén volt, de ez minden megváltozik októberben, amikor a 3D Printshow begurul Londonba; az első fogyasztói és kereskedelmi kiállítás, amelynek célja ennek az egyedülálló, innovatív és őszintén szólva észbontó technológia képességeinek bemutatása.
Senki sem tudta volna megjósolni a gőzgép hatását 1750-ben vagy a nyomdáét 1450-ben, és mégis megváltoztatták a világot. A 3D nyomtatás is erre van beállítva.
Ma hozzáértőbbek vagyunk, mint őseink, hiszen olyan technológiai csodáknak vagyunk kitéve, amelyek megváltoztatták életünket, a táblagépek bevezetésétől a közösségi média sztratoszférikus térnyeréséig. A 3D nyomtatás azonban vitathatatlanul meghatározóbb lesz, mint az Apple vagy a Facebook, és a szakértők az internet 1990-es bevezetésének hatásához hasonlítják.
A 3D nyomtatás eddig a korai alkalmazók tartománya volt; egy résközösség, amely követi a csatorna fejlődését, és technológiai fórumokon és blogokon vitatja meg érdemeit. De hónapokon belül a képességek fő áramlattá válnak; a Daybreak kanapéján, a Vogue oldalain és a kocsma beszédtémáján.
A csészéktől a 3D-nyomtatott magzatokig egyre világosabbá válik a technológia által kínált lehetőségek. És ez minden egyes ágazatra és iparágra hatással lesz. A régészek számára lehetőség nyílik az ókori műtárgyak beolvasására és a tartalom kinyomtatására anélkül, hogy meg kellene semmisíteniük a kagylót. Az orvostudományban az orvosok ma már képesek testrészeket nyomtatni. 2011-ben egy 83 éves hollandiai nő kapott először 3D nyomtatón gyártott titán állkapocs-implantátumot, a harmadik szektorban pedig jótékonysági szervezetek is felismerik a 3D nyomtatásban rejlő lehetőségeket.
De mit jelenthet ez a kreatív ipar számára?
- Ahogy az ügynökségek továbbra is a tisztán kommunikációs szolgáltatókról a stratégiai tanácsadók és innovációs tanácsadók felé haladnak, a prototípusok készítése könnyebbé és gyorsabbá válik.
- A jövő hirdetései olyan kódokat tartalmazhatnak, amelyek lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy otthon szkennelhessék és kinyomtassák a terméket.
- Az otthonon kívüli reklámozás fizikaibbá válik, valamint az ügynökségek számára könnyebbé és olcsóbbá válik.
- A reklámok középpontjában a késztermékek helyett olyan modelltervek népszerűsítése kerül majd, amelyeket a fogyasztók nyomtatnak ki maguknak.
A reklámügynökségektől a vásárlói marketingig a 3D nyomtatás az egész iparágra hatással lesz, és megváltoztatja működését, nemcsak a jelenlegi paramétereken belül, hanem a kreatív ipar által kínált kiegészítő és diverzifikáló szolgáltatások tekintetében is. Ez most az a helyzet, hogy figyelni kell ezt a teret.